WineMill suuntaa Kiinaan  

Startup-yritys WineMill kehittää ja kaupallistaa laitetta, jolla voidaan alentaa viinin alkoholipitoisuutta haluttuun vahvuuteen.

”Laitteeseen kaadetaan pullollinen hiilihapotonta puna-, valko- tai roséviiniä ja säädetään alkoholipitoisuus ja toivottu tarjoilulämpötila. Reilun kymmenen minuutin kuluttua miedonnettu viini on tarjoiluvalmis”, kertoo WineMillin toimitusjohtaja Sami Gauffin. Alkoholipitoisuuden alentaminen ei heikennä viinin makua.

WineMillin uusi kohdemarkkina on Kiina, jonne se suuntaa pekingiläis-helsinkiläisen COMB+ Sino Track -kiihdytysohjelman kautta. Ohjelman taustajoukoissa toimii mm. Rovio Mobilesta tuttu Peter ”Angry Bird” Vesterbacka.

Kiinassa kulutetaan tällä hetkellä lähes kolmekymmentä prosenttia kaikesta maailman viinituotannosta. Yhdeksän kymmenestä kiinalaisesta viininkuluttajasta on tutkimuksen mukaan toivonut valikoimiin huomattavasti miedompia viinejä.

Katso Sami Gauffinin MTV:n uutisille antama haastattelu täältä.

Avainkumppanina WineMillin kehityksessä on ED Design. Patenttihakemus on vireillä.

 

Oletko kiinnostunut osaamisemme hyödyntämisestä? Heräsikö kysymyksiä? Vastaamme mielellämme kaikkiin tiedusteluihin – yli 40 vuoden ja 3000 projektin kokemuksella. OTA YHTEYTTÄ!